(الشهید الأوّل) (م۷۸۶ق)، تحقیق: داوود الصابری، مشهد: آستانة الرضویة المقدّسة، ۱۳۶۵ ش، اوّل.
۱۰۷. الدرّة النجفیّة، سیّد محمّدمهدی بن المرتضی البروجردی (بحر العلوم) (م۱۲۱۲ق)، بیروت: دار الزهراء ۱۴۰۶ق، دوم.
۱۰۸. دعائم الإسلام و ذکر الحلال و الحرام و القضایا و الأحکام، أبو حنیفة النعمان بن محمّد بن منصور بن أحمد بن حیّون التمیمی المغربی القاضی (م۳۶۳ق)، تحقیق: آصف بن علیأصغر فیضی، قم: مؤسّسة أهل البیت علیهم السلام، ۱۳۸۵ق.
۱۰۹. الدعوات، أبو الحسین سعید بن عبد اللّٰه الراوندی (قطب الدین الراوندی) (م۵۷۳ق)، تحقیق: مؤسّسة الإمام المهدی علیه السلام، قم: مؤسّسة الإمام المهدی علیه السلام، ۱۴۰۷ق، اوّل.
۱۱۰. دنیا و آخرت از نگاه قرآن و حدیث، محمّد محمّدى رىشهرى، همکار: سیّد رسول موسوى، ترجمه: حمیدرضا شیخى، قم: دار الحدیث، ۱۳۸۴ش.
۱۱۱. دوستی در قرآن و حدیث، محمّد محمّدى رىشهرى، همکار: سیّد محمّد تقدیری، ترجمه: حسن اسلامی، قم: دار الحدیث، ۱۳۸۷ ش، پنجم.
۱۱۲. دینشناسى (عقلانیت دین، قلمرو دین، پلورالیسم دینی و دین و پارادوکس تقلید)، محمّد حسینزاده، قم: انتشارات مؤسّسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله، ۱۳۸۸ش.
۱۱۳. دینشناسى، عبد اللّٰه جوادى آملى، قم: اسراء، ۱۳۸۷ ش، اوّل.
۱۱۴. دیوان حافظ، تصحیح: پرویز ناتل خانلرى، تهران: خوارزمى، ۱۳۷۵ ش، سوم.
۱۱۵. ذخیرة المعاد فی شرح الإرشاد، محمّدباقر بن محمّد مؤمن (المحقّق السبزواری) (م۱۰۹۰ق)، قم: مؤسّسة آل البیت علیهم السلام، ۱۲۴۷ق، اوّل.
o رجال الکشّی = اختیار معرفة الرجال.
۱۱۶. روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانی (تفسیر الآلوسی)، محمود بن