پژوهشى در تاریخ قرآن کریم، سیّد محمّدباقر حجّتى، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامى، ۱۳۷۲ ش، ششم.
۳۹. پلورالیزم دینى یا کثرتگرایى، جعفر سبحانى، قم: مؤسّسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام، ۱۳۸۵ ش، دوم.
۴۰. پلورالیزم دینی یا پلورالیزم در دین، سیّد حسن حسینی، تهران: انتشارات سروش، ۱۳۹۳ ش، دوم.
۴۱. تاج العروس من جواهر القاموس، أبو فیض السیّد محمّد المرتضی الحسینی الواسطی الزَبیدی الحنفی (م۱۲۰۵ق)، تحقیق: علی شیری، بیروت: دار الفکر، ۱۴۱۴ق، اوّل.
۴۲. تاریخ القرآن، أبو عبد اللّٰه الزنجانى (م۱۳۶۰ق)، تهران: منظّمة الإعلام الإسلامى، ۱۴۰۴ق.
۴۳. تاریخ الیعقوبی، أحمد بن یعقوب بن جعفر بن وهب ابن واضح الکاتب العبّاسی (الیعقوبی) (م۲۸۴ق)، بیروت: دار صادر.
۴۴. تاریخ دمشق (تاریخ مدینة دمشق)، أبو القاسم علی بن الحسن بن هبة اللّٰه بن عبد اللّٰه الشافعی (ابن عساکر) (م۵۷۱ق)، تحقیق: علی شیری، بیروت: دار الفکر، ۱۴۱۵ق، اوّل.
۴۵. تاریخ قرآن، محمّدهادى معرفت (م۱۴۲۸ق)، تهران: سمت، ۱۳۸۲ق، پنجم.
۴۶. تأسیس الشیعة لعلوم الإسلام، سیّد حسن صدر (م۱۳۵۴ق)، تهران: مؤسّسة الأعلمى، ۱۳۶۹ ش، اوّل.
۴۷. تأویل الآیات الظاهرة فی فضائل العترة الطاهرة علیهم السلام (کنز جامع الفوائد)، السیّد شرف الدین علی الحسینی الأسترآبادی (ق ۱۰ق)، تحقیق: مدرسة الإمام المهدی علیه السلام، قم: مدرسة الإمام المهدی علیه السلام، ۱۴۰۷ق، اوّل.
۴۸. التبیان فی تفسیر القرآن، أبو جعفر محمّد بن الحسن الطوسی (الشیخ الطوسی) (م۴۶۰ق)، تحقیق: أحمد حبیب قصیر العاملی و شوقی الأمین، نجف: مکتبة الأمین و مکتبة القصیر و دار الأندلس، ۱۳۸۳ق.
۴۹.