۵۶. خراسانی، محمد کاظم، کفایة الاصول، قم: موسسة آلالبیت علیهم السلام، ۱۴۰۹ق.
۵۷. خزاز رازی، علی بن محمد، کفایة الاثر فی النص علی الائمة الاثنی عشر، تحقیق و تصحیح عبداللطیف حسینی کوهکمری، قم: انتشارات بیدار، ۱۴۰۱ق.
۵۸. دلبری، سید علی، آسیبشناسی فهم حدیث، مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ۱۳۹۱ش.
۵۹. دیلمی، حسن بن محمد، إرشاد القلوب إلی الصواب، قم: انتشارات الشریف الرضی، ۱۴۱۲ق.
۶۰. ذاکری، محمد، «از امکان مفاهمه تا اثبات معرفت، استدلال دیویدسن علیه شکاکیت، فلسفه و کلام»؛ غربشناسی بنیادی، سال چهارم، شماره ۲، ۱۳۹۲ش.
۶۱. راسخ مهند، محمد، درآمدی بر زبانشناسی شناختی (نظریهها و مفاهیم)، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، ۱۳۹۰ش.
۶۲. راغب اصفهانی، حسین بن محمد، مفردات ألفاظ القرآن، بیروت: دارالقلم، ۱۴۱۲ق.
۶۳. راغین، بوشعیب، البنی التصوریة واللسانیات المعرفیه فی القرآن الکریم، اردن: عالم الکتب الحدیث، اربد، ۲۰۱۱م.
۶۴. رستمی، حیدرعلی، پژوهشی در نسبت میان قرآن و فرهنگ زمانه، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ۱۳۹۲ش.
۶۵. رفاعی، عبدالجبار، شرح حلقة ثانیة، قم: مؤسسه دارالکتب الاسلامی، ۱۴۲۱ق.
۶۶. رکعی، محمد، معناشناسی مراتب معرفت در قرآن (با تأکید بر روش معناشناسی شناختی)، قم: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، ۱۳۹۸ش.
۶۷. رکعی، محمد و نصرتی، شعبان، میدانهای معنایی در کاربست قرآنی، قم: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، ۱۳۹۶ش.
۶۸. روشن، بلقیس و اردبیلی، لیلا، مقدمهای بر معناشناسی شناختی، تهران: نشر علم، ۱۳۹۲ش.
۶۹. الریحانی، محمد عبدالرحمان، اتجاهات التحلیل الزمنی فی الدراسات اللغویه، قاهره: دارالقبا للطباعة والنشر، بیتا.
۷۰. زمانی، محمدحسن، مستشرقان و قرآن (نقد و بررسی آراء مستشرقان درباره قرآن)، قم: مؤسسه بوستان کتاب، چاپ ششم، ۱۳۸۵ش.