در مقابل، بندهاي ۹ تا ۱۱ که با طرح مسئله «آکلة الخضر» و رفتارش آغاز ميشود و با عبارات اضافي دربار? برخورد صحيح مؤمنان ادامه پيدا ميکند، احتمالاً بعدها در عراق اضافه شده است، نتيجهاي که از يکدستي متن گونههاي بصري بهدست ميآيد. اين بخشها حتي بعدها به گونههاي غير عراقي نيز که حداقل در بندهاي ۱۰ و ۱۱ ناهماهنگيشان کمتر است، بايد اضافه شده باشند. تنها بند ۹ که در عين حال خاصتر و براي يک تدليس خودساخته کمتر آسيبپذير است، کما بيش شکل اصيلش به صورت کامل باقي مانده است. کار جمع ارکان قديميترين گونه و رواج آن احتمالاً توسط گردآورندگان روايات در قرن اول حکومت عباسيان صورت گرفته است.