دوازدهم است، رخ خواهد داد.
علّامه مجلسى نيز در تفسير حديث اوّل كه از الكافى نقل شد، مىگويد:
«وقّت هذا الأمر» أى ظهور الحق وغلبته على الباطل بيد إمام من الأئمة، لا ظهور الإمام الثانىعشر.۱
مقصود از «وقّت هذا الأمر؛ براى اين امر، وقت معيّن كرده» اين است كه خداوند براى ظهور حق و پيروزى آن بر باطل به دست يكى از امامان، وقت معيّن كرده بود، نه ظهور امام مهدى عليه السلام .
بنا بر اين ، احاديث يادشده ارتباطى با وقوع «بدا» در قيام امام مهدى عليه السلام ندارند؛ بلكه مقصود از آنها اين است كه خداوند تقدير كرده بود كه در دوران برخى از امامان قبل از ايشان نيز گشايشى براى جامعه شيعه پديد آيد؛ امّا به دلايلى اين تقدير غير حتمى به تأخير افتاد .
ر . ك : ج۷ ص۲۲۳ امكان بدا در نشانههاى ظهور
و ص۴۳۱ احتمال بدا در نشانهها.