در آخر واو و اول زاء
چون نيك نظر كنى همان است .۱
هشت . سال ۱۴۰۰ ق
يكى از كسانى كه از ايشان توقيتهاى مكرّر شنيده شده است ، مرحوم محمّدحسن ميرجهانى (م ۱۳۷۱ ش) نويسنده كتاب نوائب الدهور است. يكى از اين توقيتها سال ۱۴۰۰ ق بوده است. ميان توقيتهاى معاصر، وقتگذارى ايشان از شهرت خاصى برخوردار بوده است. مرحوم ميرجهانى در علوم غريبه و ... دست داشت.۲
نه . روز شنبه، دهم محرّم سال ۱۴۲۹ ق
عبد محمّد حسن، در اقترب الظهور ، با استناد به برخى احاديث اهل بيت عليهم السلام و تطبيق آن با اوضاع و احوال جهان مىنويسد: «زمان ظهور امام نزديك شده است و امام در روز شنبه دهم محرّم سال ۱۴۲۹ ق، برابر با ۱۹ ژانوية ۲۰۰۸ م، ظهور مىكند». او در كتاب خود، به برخى نشانههاى پيش از ظهور و زمان روى دادن آن اشاره مىكند.۳
ده . روز شنبه، دهم ماه محرّم سال ۱۴۳۷ ق
جابر البلوشى در ظهور الإمام المهدى عليه السلام عام ۲۰۱۵ م ، نبوءةٌ قرآينة، ظهور امام عليه السلام را بر اساس علم اعداد و حروف و نيز با توجّه به آيات قرآن، روز شنبه، دهم ماه محرّم سال ۱۴۳۷ ق دانسته است.۴
توقيت در اهل سنّت
مواردى كه ذكر شد ، اختصاص به مواردى داشت كه در جامعه تشيّع ، افرادى براى
1.ميراث محدّث اُرموى: ص ۱۴۵.
2.سرّ الفتوح ناظر بر پرواز روح: ص ۹۲ - ۹۳.
3.چرا [از اعلام] زمان ظهور نهى شده است؟ ، ماهنامه موعود : ص ۳۴ - ۳۷.
4.چرا [از اعلام] زمان ظهور نهى شده است؟ ، ماهنامه موعود : ص ۳۴ - ۳۷.