اوائل بعثت بود.۱
گفتنى است كه علّامه مجلسى ، مشابه همين مطلب را در بحار الأنوار نيز ذكر كرده و عدم اعتماد خود را به اين گونه توقيتگذارى ، با چند ترديد بيان كرده است . ايشان نوشته است كه بر فرض صدور اين روايات از جانب معصومان و با فرض صحّت فهم ما از اين روايات و با فرض عدم بدا در وقت ظهور، ممكن است اين سال را زمان ظهور شمرد. ترديدهاى سه گانه علّامه مجلسى نشاندهنده عدم اعتماد ايشان بر اين توقيت است.۲
سه . سال ۱۲۱۴ ق
محمّد بن جلال حسينى بليانى منجّم (زنده در ۹۵۰ ق)، از طرف استادش مأمور مىشود تا تاريخ ظهور امام مهدى عليه السلام را از طريق رَمل و جَفر استخراج كند. بليانى منجّم ، دست به كار مىشود و پيشگويىهايى را از زمان نگارش رساله (۹۵۰ ق) تا سال ۱۲۱۴ ق بيان مىدارد. اوّلين پيشگويى، مربوط به سال ۹۹۶ ق است. وى در نهايت مىنويسد:
و [امام مهدى عليه السلام ] در سال ۱۰۵۷ ، شروع به الكهگيرى۳خواهد نمود و به اندك زمانى ، اكثر ربع مسكون را مسخّر سازد و اكثراً آثار ظهور حضرت صاحب الأمر در ۱۰۷۶ به ظهور آيد و در ۱۲۱۴ حضرت صاحب الأمر - صلوات اللَّه و سلامه عليه و آبائه - ظهور خواهد نمود. ان شاء اللَّه تعالى.۴
چهار . سال ۱۳۲۹ ق
ابو الحسن مرندى (۱۳۴۹ ق) در مجمع النورين از حديث امام حسن عسكرى عليه السلام