در زبور بعد از ذكر (تورات) نوشتهايم كه اين زمين را بندگان صالح من به ميراث خواهند برد».
در اين نگرش، قرآن بى آن كه نامى از آخِرْزمان ببرد، به ظهور دولت حق و غلبه عمومى آن بر همه مشركان و وراثت صالحان زمين، پرداخته است كه چون ظرفى جز آخِرْزمان براى آن تصوّر نمىشود و راهى جز حكومت جهانى و عدالتگستر مهدوى براى آن ترسيم نگشته است، مىتواند اشاره به قيام مهدوى باشد. شايد بتوان آنچه در انجيل و تورات در باره وقايع آخِرْزمان و ظهور منجى آمده است، تأييدى بر اين نگرش دانست.۱