مردم جهان - كه ظاهراً شامل كشورهاى غربى مىشود - و حكومت بر آنها را به عيسى عليه السلام مىسپارد تا نايب حكومتش در آن مناطق باشد.
تنها نكتهاى كه شايد باورش براى برخى از مردم دشوار باشد، نزول عيسى عليه السلام از آسمان است. به هر روى، اين امر نيز همچون اصل صعود ايشان به آسمان، جزو معجزات الهى است. به گزارش قرآن كريم، خداوند امر را بر دشمنان ايشان مشتبه كرد و آنان نتوانستند بر ايشان چيره شوند و وى را به صليب كشند و بكشند؛ بلكه خداوند او را به سوى خود برد. چنان كه اين موضوع معجزه است و هيچ مؤمنى در آن ترديد نمىكند، در بازگشت ايشان هم جاى هيچ ترديدى نيست؛ زيرا قرآن كريم به ايمان مجدّد اهل كتاب به عيسى عليه السلام پيش از مرگش تصريح مىكند و مىفرمايد:
«وَ إِنْ مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ إِلاَّ لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهيداً.۱و هيچ يك از اهل كتاب نيست، مگر آن كه پيش از مرگش به او ايمان آورد و عيسى در روز قيامت به ايمانشان گواهى خواهد داد» .
اين آيه نشان مىدهد كه عيسى عليه السلام را بازگشتى دوباره است كه در آن بازگشت، ايمان آوردن اهل كتاب اتّفاق مىافتد؛ وگر نه به گواهى تاريخ كه تا كنون ايمان همه اهل كتاب به ايشان، محقّق نشده است. يهوديان كه وضعشان روشن است. مسيحيان نيز با اعتقادات نادرستى كه در باره ايشان دارند، ايمانشان به حضرت عيسى عليه السلام تا كنون ايمان درستى نبوده است. بنا بر اين بايد بازگشتى براى ايشان فرض شود كه زمينه ايمان آنها را فراهم كند و اين، همان چيزى است كه بر اساس روايات پس از ظهور امام مهدى عليه السلام اتّفاق خواهد افتاد.