343
روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)

پرسشنامه اندازه‌گیری، ۱۳۱-۱۲۹

مغز

ساختار و اهمیت آن به عنوان منبع هیجان مثبت، ۵۲-۴۹

مقابله (سازواری) انسان

ارتباط با رشد پس‌آسیبی، ۱۷۷، ۱۷۸

سبک‌ها برای مدیریت استرس، ۱۷۳-۱۶۹

نیز بنگرید به پیامدها مانند خردمندی

مقیاس‌ها و ابزارها، اندازه‌گیری

شادکامی و بهباشی درونی، ۷۴، ۷۵، ۱۰۹-۱۰۶

"بالندگی" انسان، ۱۳۱-۱۳۰

خوش‌بینی و خودکارآمدی، ۱۵۹-۱۵۷

خود-تعیین‌گری، ۲۱۲-۲۱۰

نیز بنگرید به نام‌ها مانند تشخیص تناسب شخص-فعالیت، ۲۴۸-۲۴۶

مقیاس اندازه‌گیری جهت‌گیری زندگی-بازبینی‌شده (ال ا ُتی-آر)، ۱۵۹-۱۵۷

مقیاس بالندگی، ۱۳۰-۱۳۱

مقیاس تجربه مثبت و منفی (اس پی ای ان ای)، ۶۸-۶۷

مقیاس تلاش برای خود-اتکایی کنتریل، ۸۴-۸۳

مقیاس خودتعیین‌گری (اس دی اس)، ۲۱۲-۲۱۰

مقیاس خودکارآمدی تعمیم یافته (جی سی ای)، ۱۵۹-۱۵۸

مقیاس رضایت از زندگی (اس دبلیو ال اس)، ۱۰۷-۱۰۶

مقیاس رشد مرتبط با تنیدگی (اس آر جی اس)، ۱۷۸، ۱۷۹

مقیاس زیاده‌خواهی، ۱۰۹-۱۰۷

مقیاس شادکامی درونی (اس اچ اس)، ۱۰۸-۱۰۷

مقیاس قدردانی (جی کیو-۶)، ۴۰-۳۹

مقیاس یافته سودمند (بی اف اس)، ۱۷۸، ۱۷۹

مکری، آر؛ ۵۶

مگرات، اچ؛ ۳۰۲، ۳۰۳

مگرگور، آی؛ ۱۲۱

منبع کنترل

خوش‌بینی و، ۱۴۵-۱۴۳

منطقه

تأثیر بر توانمندی‌های شخصی، ۲۸۸-۲۸۶

منفی بودن

اهمیت به عنوان انتقاد به روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۳۲۰، ۳۲۱، ۳۲۴

اهمیت نادیده گرفتنِ، ۳۲۵، ۳۲۶

نیز بنگرید به مثبت بودن

مهربانی

به عنوان مداخله روان‌شناختی مثبت‌نگر، ۳۴۱-۳۴۰

مولر، سی؛ ۲۱۸، ۲۱۹

مویِر، سی؛ ۲۵۳

مِیر، جِی؛ ۵۸، ۵۹

میشل، دبلیو؛ ۲۲۳

میل، ای؛ ۴۲

میل، جِی.اس؛ ۲۴

میلنر، پی؛ ۷۴

ن

نَپا، سی؛ ۱۲۱

نظرسنجی جهانی (گلوپ)، ۷۶، ۸۵

نظریه‌ها و الگوها (بنگرید به الگوها و نظریه‌ها)

نظریه ارزش‌نِهی اندامواره‌ای رشد پس-آسیبی، ۱۷۹

نظریه‌های انطباق بهباشی درونی، ۹۷-۹۴

نظریه انگاره‌های خردشده درباره رشد پس‌آسیبی، ۱۷۹

نظریه تعادل پویای بهباشی درونی، ۹۴

نظریه‌ ناهمخوانی

در باب بهباشی درونی، ۱۰۱-۹۷


روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
342

اهمیت آن در رابطه با هیجانات مثبت، ۵۷، ۵۸

لبخند دوشن

اهمیت آن در رابطه با هیجان های مثبت، ۵۷، ۵۸

لِپُر، اس؛ ۱۶۳

لِپِر، ام؛ ۱۰۰

لذت

نقش آن در بهباشی درونی، ۷۳، ۷۴

لذت‌گرایی

ویژگی‌ها به عنوان نوعی از شادکامی، ۲۵۱

نیز بنگرید به عوامل دخیل، مانند ظرفیت لذت‌گرا

لمبرت، ان؛ ۲۹۳

لوپز، اس؛ ۲۸۳

لوپین، اس؛ ۱۸۶

لوسادا، ام؛ ۴۶

لِوی، بی؛ ۱۸۷

لیبومیرسکی، اس؛ ۱۹۶، ۲۲۶، ۲۳۰، ۲۳۲، ۲۴۰، ۲۴۸-۲۴۶

لیتل، دی؛ ۱۲۱

لینلی، ای؛ ۲۸۴

م

مالش (ماساژ)

اهمیت آن به عنوان مولفه بدن مثبت، ۲۵۴-۲۵۲

ماگین، سی؛ ۳۰۸

مستن، سی؛ ۲۵۷

مثبت بودن

اهمیت آن به عنوان انتقاد به روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۳۲۱، ۳۲۲، ۳۲۴

اهمیت خودکامگی آن در روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۳۲۴

نیز بنگرید به منفی بودن

مجله روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۲۹

مداخلات (تدابیر) روان‌شناختی مثبت‌نگر (پی‌ پی آی اس)

ثبات در موفقیت، ۲۳۲، ۲۳۳

تعریف، ویژگی‌ها و نیاز برای، ۲۱۴، ۲۱۵، ۲۳۰

تاریخچه، ۲۳۲-۲۳۰

فرایند ارزیابی، ۲۲۹-۲۲۶

نیز بنگرید به عوامل موثر مانند قالب‌های ذهنی

نیز بنگرید به موارد خاص مانند قدردانی؛ مهربانی؛ مراقبه؛ بهوشیاری؛ واکنش‌ها و پاسخدهی؛ سرمستی؛ نوشتن بیانگر

مدارس

کاربست روان‌شناسی مثبت‌نگر در، ۳۰۶-۳۰۱

رویکردها به بهباشی دانش‌آموز، ۳۰۶، ۳۰۷

مَدوکس، جِی؛ ۱۴۸

مدیریت استرس

سبک‌های مقابله با، ۱۷۳-۱۶۹

مدیریت هیجان‌ها

به عنوان مولفه الگوی توانایی هوش هیجانی، ۶۰، ۶۱

مراقبه

به عنوان مداخله روان‌شناختی مثبت‌نگر، ۲۴۲، ۲۴۳

مربی‌گری مراجع

ارتباط با روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۳۰۱-۲۹۹

مرگ

رویکرد روان‌شناسی مثبت‌نگر به، ۱۲۴، ۱۲۵

نیز بنگرید به وحشت

مزلو، اِی؛ ۲۳، ۲۶، ۱۱۵

مطالعه جهانی هزینه بیماری، ۲۱

معرفت شناسی

تعریف و ویژگی‌ها، ۲۸

معنای زندگی

ویژگی‌ها و اهمیت بهباشی، ۱۲۲-۱۲۰

  • نام منبع :
    روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
    سایر پدیدآورندگان :
    کیت هفرن و ایلونا بونیول، ترجمه: محمد تقی تبیک و محسن زندی
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    انتشارات دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1394
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 57961
صفحه از 392
پرینت  ارسال به