335
روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)

پرسشنامه معنای زندگی (ام ال کیو)،

پرسشنامه‌ها

ویژگی‌های مقیاس اندازه‌گیری، ۳۷، ۳۸

نیز بنگرید به موارد خاص مانند پرسشنامه سبک اسنادی؛ پرسشنامه تغییر در دیدگاه؛ پرسشنامه تجربه غرقگی؛ پرسشنامه قدردانی ۶؛ پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی؛ پرسشنامه معنای زندگی

پرسمن، اس؛ ۹۲

پژوهش روان‌شناختی

درباره بهباشی درونی، ۸۰-۷۵

اهمیت تعادل در دیدگاه‌ها و یافته‌ها، ۳۲۱، ۳۲۲

اهمیت فقدان نظریه‌های منسجم، ۳۲۵

اهمیت روش‌شناسی‌ها، ۳۲۰، ۳۲۱

نیز بنگرید به فرایندها و عناصر مانند معرفت‌شناسی؛ اخلاق

پی آر پی (برنامه تاب‌آوری پِن)،، ۱۶۶، ۳۰۲، ۳۰۳، ۳۰۷

پی اِی اِن اِی اس (برنامه برانگیختگی مثبت و منفی)، ۶۷-۶۵

پی پی آی اس (بنگرید به مداخلات روان‌شناختی مثبت‌نگر)

پی تی جی (بنگرید به رشد پس‌آسیبی)

پی تی جی آی (پرسشنامه رشد پس‌آسیبی)، ۱۷۸، ۱۷۹

پی دبلیو بی (بهباشی روان‌شناختی)

ویژگی‌ها و الگوها، ۱۱۴، ۲۹۷

نیز بنگرید به انواع مانند بهباشی سعادت‌گرا؛ بهباشی لذت‌گرا

پیترسن، سی؛ ۴۲، ۱۳۶، ۱۳۹، ۱۴۲، ۱۸۲، ۲۷۸، ۲۷۹، ۲۸۰، ۲۸۸

پیرشدن مثبت

تأثیر آن بر طول عمر، ۱۸۷، ۱۸۸

اهمیت و فوایدِ، ۱۸۷-۱۸۳

پیژنیسکی، تی؛ ۱۲۵

تاب‌آوری

مولفه‌ها و تسهیل‌گرها، ۱۶۴، ۱۶۵

تعریف، ۱۶۴-۱۶۲

استلزامات برای بدن انسان، ۱۶۹-۱۶۶

برنامه‌ها، ۳۰۲، ۳۰۳

نیز بنگرید به رشد پس‌آسیبی

نیز بنگرید به پیامدها مانند خردمندی

ت

تامپسن، اس؛ ۱۴۳

تحسین

اهمیت آن در رشد قالب‌های ذهنی، ۲۱۹-۲۱۷

تجارت

کاربرد روان‌شناسی مثبت‌نگر در، ۳۱۲-۳۱۰

تجربه پذیری

ویژگی‌ها به‌ عنوان صفت شخصیتی، ۵۶

تحقق بخشی توانمندی‌های انسانی ۲،

ابزار سنجش، ۲۸۴، ۲۸۵

تحلیل (فرسایش) من

اهمیت و نقش آن در خودنظم بخشی، ۲۲۵

تدِسکی، آر؛ ۱۷۱، ۱۷۹، ۱۸۰، ۱۸۱

تسکین مثبت

اهمیت آن به عنوان مولفه هیجان‌ها، ۵۴، ۵۵

تشخیص تناسب شخص-فعالیت، ۲۴۸-۲۴۶

تعادل پژوهش

اهمیت آن به عنوان انتقاد به روان‌شناسی مثبت‌نگر، ۳۲۱، ۳۲۲

تعلیم و تربیت

کاربست روان‌شناسی مثبت‌نگر در، ۳۰۶- ۳۰۱، ۳۰۹، ۳۱۰

رویکردها به بهباشی دانش‌آموزان، ۳۰۶، ۳۰۷


روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
334

بنیاد علم اقتصاد جدید؛ ۸۱

بونیول، آی؛ ۱۱۳، ۱۸۴، ۲۹۲

بهباشی

ویژگیها و هدف درمان با توجه به، ۲۹۷

تعریف و ویژگی‌ها، ۱۸، ۱۹

نیز بنگرید به عوامل افزاینده و کاهنده مانند سلامت و بیماری؛ روان‌شناسی مثبت‌نگر؛ توانمندی‌های شخصی

نیز بنگرید به قلمروهای مربوط مانند تعلیم و تربیت

نیز بنگرید به عوامل موثر مانند غرقگی؛ اهداف زندگی؛ زمان

نیز بنگرید به انواع مانند بهباشی سعادت‌گرا؛ بهباشی لذت‌گرا؛ بهباشی روان‌شناختی؛ بهباشی درونی

بهباشی درونی (اس دبلیو بی)

تعریف، ویژگی‌ها و عناصر ضروری، ۷۳، ۷۴، ۸۱، ۸۲

عوامل افزاینده وکاهنده، ۹۳-۸۲

ابزارهای اندازه‌گیری و روش‌ها، ۷۴، ۷۵، ۱۰۹-۱۰۶

مطالعات پژوهشی، ۸۰-۷۵

نظریه‌هایِ، ۱۰۲-۹۳

نیز بنگرید به شادکامی

بهباشی روان‌شناختی (پی دبلیو بی)

ویژگی‌ها و الگوها، ۱۱۴، ۲۹۷

نیز بنگرید به انواع، مانند بهباشی سعادت‌گرا؛ بهباشی لذت‌گرا

بهباشی سعادت‌گرا

تعریف و ویژگی‌ها، ۱۸، ۱۹، ۱۱۴-۱۱۲

سازگاری با بهباشی لذت‌گرا، ۱۲۶

نیز بنگرید به بهباشی روان‌شناختی

نیز بنگرید به عوامل دخیل، مانند غرقگی، خودتعیین‌گری

بهباشی لذت‌گرا

تعریف و ویژگی‌ها، ۱۸، ۱۹،

سازگاری با بهباشی سعادت‌گرا، ۱۲۶

بهباشی‌یاب (گلوپ)، ۷۷، ۷۸

به‌کارگیری هیجان‌ها،

به عنوان مولفه الگوی توانایی هوش هیجانی، ۵۹، ۶۰

بهوشیاری

به عنوان مداخله روان‌شناختی مثبت‌نگر، ۲۴۲، ۲۴۳

بیسواس-دینر، آر؛ ۹۱، ۹۲، ۱۰۱، ۱۱۳، ۲۸۶

بیماری روانی

روندها و آمار، ۲۱

نیز بنگرید به انواع، مانند افسردگی

بیماری و سلامت (بنگرید به سلامت و بیماری)

پ

پارک، سی؛ ۱۷۸، ۱۷۹

پاولسکی، جی؛ ۲۴

پایایی

اهمیت آن در طراحی پرسشنامه، ۳۷

پایداری

عامل موفقیت در تغییر پایدار، ۲۲۲

پایگاه داده‌های جهانی شادکامی، ۷۶

پِرُچسکا، جی؛ ۲۲۰

پرسشنامه بین‌المللی فعالیت بدنی (آی پی اِی کیو)، ۲۷۴-۲۷۲

پرسشنامه تجربه غرقگی، ۱۳۳-۱۳۱

پرسشنامه تغییر در دیدگاه (سی آی اُ کیو)، ۱۷۸، ۱۷۹، ۱۹۲-۱۹۰

پرسشنامه رشد پس-آسیبی (پی تی جی آی)، ۱۷۸، ۱۷۹

پرسشنامه سبک اسنادی (اِی، اس، کیو)، ۱۳۸

پرسشنامه شایستگی اجتماعی و هیجانی (ای اس سی آی)، ۶۲

  • نام منبع :
    روان‌شناسی مثبت‌ نگر(نظریه‌ها ، پژوهش‌ها و کاربست‌ها)
    سایر پدیدآورندگان :
    کیت هفرن و ایلونا بونیول، ترجمه: محمد تقی تبیک و محسن زندی
    تعداد جلد :
    1
    ناشر :
    انتشارات دارالحدیث
    محل نشر :
    قم
    تاریخ انتشار :
    1394
    نوبت چاپ :
    اول
تعداد بازدید : 58176
صفحه از 392
پرینت  ارسال به