مهمترین راویان وی عبارتاند از: احمد بن محمد بن خالد برقی، حسین بن عبیداللّٰه محرّر و محمد بن عبداللّٰه جامورانی رازی. کشی نیز از وی به طریق نصر بن صباح روایت میکند.
بیشتر روایات باقی مانده از سجاده قمی در کتاب وسائل الشیعه آمده است که ۴۵ روایت است.
حسین بن شاذویه
حسین بن شاذویه، مکنی به ابوعبداللّٰه و ملقب به صفّار و صحاف، از دیگر راویانی است که در قم به غلو متهم بودهاند. نجاشی و شیخ طوسی به موطن وی اشاره نکردهاند، ولی ابن غضائری و به تبع او علامه وی را قمی معرفی کردهاند.۱ تنها منبعی که اتهام وی به غلو را از قمیها نقل کرده نیز ابن غضائری است. نجاشی وی را ثقه و قلیل الحدیث معرفی میکند و کتاب الصلاة و الاعمال و کتاب أسماء أمیرالمؤمنین را از تألیفات وی نام میبرد که ابن قولویه از وی روایت کرده است.۲ شیخ طوسی نیز تنها یاد کرده که وی کتابی داشته است.۳ ولی ابن غضائری پس از آنکه وی را قمی معرفی میکند، یادآور میشود که قمیها وی را غالی دانستهاند؛ در عین حال تصریح میکند که کتاب الصلاة وی را دیده و انحرافی در آن نبوده است.۴
روایت ابن قولویه از او نشان میدهد وی باید در طبقه مشایخ صدوق باشد، ولی نام وی نه در اسناد موجود در آثار صدوق و نه دیگر میراث حدیثی ما نیامده است. البته صدوق از شخصی به نام علی بن حسین بن شاذویه روایت کرده که بهاحتمال فرزند همین حسین بن شاذویه است.
حسن بن خُرَّزاذ
حسن بن خرزاذ (خرزاد) قمی از اصحاب امام هادیعلیه السلام و ظاهراً اهل قم بوده است. شیخ طوسی ـ در اصحاب الهادیعلیه السلام ـ و نجاشی وی را قمی دانستهاند؛۵ ولی شیخ طوسی در باب «من لمیرو عن واحد من الائمه» وی را اهل کش معرفی کرده است.۶ با توجه به اینکه نام وی در اسناد