روایات گویای ارتباط و نقل مشایخ بزرگ قم چون سعد بن عبداللّٰه، احمد بن ادریس، عبداللّٰه بن جعفر حمیری و محمد بن یحیی از حسین بن عبیداللّٰه است.
وی راوی از حسن بن ابیعثمان سجاده قمی نیز بوده و کتاب وی را روایت کرده است.۱ روایاتی نیز بیانگر ارتباط وی با ابن اورمه است.۲
احمد بن حسین بن سعید
احمد بن حسین بن سعید بن حماد بن سعید بن مهران، مکنّی به ابوجعفر و ملقّب به دندان، فرزند حسین بن سعید اهوازی است و از همه مشایخ پدرش غیر از حماد بن عیسی روایت کرده است.۳ بنابراین باید وی در طبقه اصحاب امام جواد، امام هادی و امام عسکریعلیهم السلام باشد، ولی از آن بزرگواران روایت مستقیم ندارد. شیخ طوسی نام او را در باب «من لمیرو عنهم» آورده است. احمد بن حسین احتمالاً همراه پدرش به قم هجرت کرده و در همانجا از دنیا رفته است.۴ شیخ طوسی، نجاشی و ابن غضائری نقل کردهاند که وی از نظر مشایخ قم غالی بوده و روایات او آمیخته از صحیح و سقیم است.۵ همچنین نام وی در فهرست راویانی ذکر شده است که ابن ولید و صدوق از کتاب نوادر الحکمه استثنا نمودند؛۶ ولی نمیدانیم تضعیف و اتهام وی به غلو در طبقه ابن ولید و شاگردانش مطرح شده و مراد رجالیان بغداد از «اصحابنا القمیین» ابن ولید و صدوق هستند یا این دیدگاه از زمان احمد بن حسین مطرح بوده است.
نقل کتابها و روایات وی از سوی مشایخ بزرگ قم مانند سعد بن عبداللّٰه و محمد بن حسن صفّار میتواند احتمال تضعیف وی در دوره متأخرتر را تقویت کند و البته ارتباط وی با کسانی که به فساد عقیده متهم بودهاند میتواند منشأ این بدبینی به میراث وی از همان زمان باشد. بنا بر نقل نجاشی احمد بن حسین همه کتابهای محمد بن جمهور عمّی را روایت میکرد و محمد بن جمهور به فساد در عقیده متهم بود.۷ البته با اینکه وی صاحب کتاب نیز بوده است، در مجموع