سال ۱۹۷۷ میلادی و توسط فوردایس تدوین شد.۱ مطابق نظر کامپتون، برنامه آموزشی مایکل فوردایس،۲ یکی از گستردهترین تلاشها برای آموزش شادکامی بود.۳ فوردایس سالها بر ایجاد شیوهای جهت آموزش مردم برای شادتر شدنْ معطوف شد و با بازنگری منابع مربوط به بهزیستی روانی و ترکیب آن با دانش مربوط به مشاوره و درمان شناختی ـ رفتاری، یک بسته آموزشی۴ تدوین کرد که آن را «اصول یا مبانی چهاردهگانه شادکامی»۵ نامید. این مبانی چهاردهگانه، عبارت اند از:
۱. فعّالتر باشید.
۲. زمان بیشتری را صرف اجتماعی شدن کنید.
۳. در کاری بامعنا به بهرهوری برسید (محصولی داشته باشید).
۴. نظم داشته باشید.
۵. نگرانی را کنار بگذارید.
۶. انتظارات و آرزوهای دور و دراز خود را کم کنید.
۷. خوشبینانه فکر کنید.
۸. در زمان حال زندگی کنید.
۹. به بررسی یک شخصیت سالم بپردازید (اسوهگیری کنید).
۱۰. یک شخصیت اجتماعی و خونگرم داشته باشید (یا ایجاد کنید).
۱۱. خودتان باشید.
۱۲. روابط صمیمانه را ایجاد و تقویت کنید؛ چرا که این روابط، منبع دست اوّلِ (یا نمره اوّلِ) شادکامی هستند.
۱۳. احساسات منفی را حذف (رفع) کنید.