۵۳. الرؤيا ۵۴ حديث
۵۴. الرضاع والمحرمات ۴۵ حديث
۵۵. النذر ۴۳ حديث
۵۶. اللعان ۳۲ حديث
۵۷. الكسوف ۳۲ حديث
۵۸. الاعتكاف ۲۲ حديث
۵۹. اللقطة ۱۵ حديث
۶۰. صلوة الاستسقاء ۱۴ حديث
سه. نتايج تحليل ها
در اين تحليل به دنبال آن هستيم كه روشن شود:
۱. كدام يك از جريان هاي فكري و فرقه ها و مذاهب نسبت به حديثِ موضوع و ضعيف دغدغه و حساسيت بيشتر داشته اند؛ عقل گرايان، ظاهرگرايان و يا متمايل ها به گرايش هاي صوفيانه.
۲. كدام مناطق و نيز در چه برهه هاي زماني اين دغدغه ها بيشتر بوده است و البته در اين صورت، بررسي شرايط فرهنگي و تاريخي آن ادوار زماني و نيز آن شهرها مي تواند به كشف اين رابطه كمك كند.
۳. در چه موضوعاتي بيشتر جعل و وضع صورت گرفته و يا احاديث آن متهم به ضعف شده است.
۴. چه مقدار اين كتاب ها را فرقه ها و مذاهب عليه يكديگر نوشته اند. به سخن ديگر، اگر حنبلي ها الموضوعات نوشته اند، به احاديثي اشاره دارند كه در كتب رايج حديثي گردآمده يا به احاديثي كه متكلمان و يا شافعي ها در كتاب هاي خود آورده اند؟
و... موارد ديگر.
بر اين اساس، مي گوييم آمارهاي ياد شده در قسمت تحليل ها اين نتايج را نشان مي دهد:
الف. از نظر ادوار زماني سه قرن بيشترين تأليف را داشته است:
قرن پانزدهم ۲۴ اثر
قرن دهم ۱۱ اثر
قرن هشتم ۹ اثر
ب. دو منطقه جغرافيايي بيشترين تأليف را در خود شاهد بوده است:
دمشق ۲۲ اثر
مصر ۱۱ اثر
ج. از نظر گرايش هاي فكري اين ترتيب را شاهد هستيم:
شافعي ها ۲۰ اثر
حنفي ها ۱۲ اثر